Te Palembang werd op 18 maart 1949 het Burger- en Militair Ereveld plechtig ingewijd; de Wali Negara van Zuid-Sumatra tijdens de kranslegging Te Palembang werd op 18 maart 1949 het Burger- en Militair Ereveld plechtig ingewijd: de Voorzitter Dewan Perwakilan Negara Sumatra Selatan, Raden Hanan, legt een … Op de Karo hoogvlakte in Noord-Sumatra werd het commando over het bataljon 5-10 R.I. overgedragen door luitenant-kolonel J.W.G. Cornet aan luitenant-kolonel A.F.L. Maris Vertrek generaal Spoor van Medan naar Batavia / Generaal Spoor inspecteert samen met Territoriaal- tevens Troepencommandant voor Noord-Sumatra generaal-majoor Scholten de opgestelde erewacht, gevormd door … Op Zaterdag 4 juni werden op het ereveld te Medan honderd op Malakka gesneuvelde en omgekomen militairen die afkomstig waren van Sumatra's Oostkust herbegraven: generaal-majoor … Op 20 Juli 1949 wordt het ereveld voor Noord-Sumatra geopend met het herbegraven van 39 slachtoffers uit de tweede wereldoorlog. De Adjudant Generaal in Indonesië, … Korporaal Pompas en soldaat Hoesin tijdens een demonstratie van een batterij in stelling, bij Veldartillerie III KNIL te Lahat. (Sumatra) Demonstratie van een batterij in stelling bij Veldartillerie III KNIL te Lahat (Sumatra): enkele 25 ponders Een Adathuis in Kota Gedang (Midden-Sumatra) Een groepje militairen van het KNIL-bataljon Infanterie VI in Zuid-Sumatra bij een gezellig nummertje zang en muziek in de buitenlucht Op 8 april 1950 gingen te Bindjai twee compagnieën van de zgn. pre-federale troepen van het KNIL, over naar de strijdkrachten van de RIS. De … Inleiding tot de studie van vraagstukken in verband met de voorgenomen afschaffing der Poenale Sanctie in de werkovereenkomsten ter Oostkust van Sumatra met eene proeve …